5. sınıf öğrencilerinin, namaz kılmadan önce gerekli hazırlıkları ve namazın adımlarınıöğrenmelerini sağlamak, namaz ibadetine bilinçli bir şekilde yaklaşmalarını ve her aşamanın anlamını kavramalarını desteklemeyi,
"Namazın Rükünleri ve Şartları" konusunu uygulamalı olarak göstermek ve uygulamalı eğitimle öğrencilerin namazın kılınışını adım adım deneyimlemeleri ve her hareketin anlamını öğrenmeleri amaçlanmıştır.
Bu proje, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin “Namazın Kılınışını Gözlemleyebilme” kazanımını kazandırmak amacıyla geliştirilmiştir. Projenin temel hedefi, 5. sınıf öğrencilerine namaz ibadetinin adımlarını, anlamını ve önemini hem teorik hem de uygulamalı olarak öğretmektir. Öğrencilerin, namazın ruhunu kavramalarının yanı sıra, uygulama esnasında doğru hareket ve niyet sıralamasını öğrenmeleri sağlanmıştır.
Proje kapsamında, öğrenciler namazın kılınışını adım adım deneyimlemiş ve her bir hareketin anlamı ile niyetin önemi detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Tekbir getirme, kıyam, rükû, secde ve oturuş gibi her bir aşama görsel ve uygulamalı yöntemlerle aktarılmış; bu sayede öğrenciler teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme fırsatı bulmuşlardır. Aynı zamanda, namaz esnasında okunması gereken dualar ve bu duaların içeriği de öğrencilerle paylaşılmıştır.
Bu süreçte öğrenciler, namazın yalnızca bir ibadet olmadığını, aynı zamanda bir dsiplin ve manevi arınma yolculuğu olduğunu keşfetmişlerdir. Bu sayede, ibadete hazırlanma bilinci kazanan öğrenciler, dini eğitimlerinin önemli bir unsurunu içselleştirme fırsatı elde etmişlerdir.