Yapılan bu çalışmada öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımaları ve kültürün taşıyıcısı olan değerlerimizi bensimsemeleri amaçlanmıştır. Aynı zamanda eğlenerek öğrenmenin öğrencilerde bıraktığı kalıcı izli davranış değişikliği ile öğrencilerde bir motivasyon kaynağı oluşturmak amaçlanmıştır.
Öğrencilere zorlu ve önemli konuları öğrenmesinde dersin ilgi çekici hale getirilmesi büyük önem taşımaktadır. Öğrencilere öğrenme fırsatını sunabilecek etkinlikler tasarlamak ve planlamak konunun öğrencilerin hafızasında ve hayatında daha çok yer etmesine katkı sağlayacaktır. Öğrenilecek bilgiler en somut (elle tutulur, gözle görülür) olandan en soyut(düşünce ve hayal gücüne bağlı) olana doğru sıralanmalıdır. Öğrenme konusu ne kadar materyaller ve uygulamalarla ilişkili olursa duyu organları o kadar uyarılmış olur. Bu da öğrenmede verimi ve kalıcılığı arttırır. Projeler üretmek, materyaller hazırlamak ve sergiye yönelik ürünler oluşturmak gibi etkinliklerle öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmesine katkıda bulunmak amaçlanmaktadır. Etkinlikle öğrencilerin öğrenme sürecinde öğretmen kadar aktif ve merkezde olması sağlanmaktadır. Etkinlikleri öğrenciler açısından net, kolay ve anlaşılır bir dil ve düzende gerçekleştirerek öğrenilecek bilgiler somuttan soyuta doğru sıralanmaktadır. Bu ilkeler göz önünde bulundurularak öğrencilerin kendi seçtiği deyim ve atasözlerini üç boyutlu maketlerle sergilenmesi sağlanmıştır. Öğrenciler bu etkinlik yoluyla somuttan soyuta öğrenme gerçekleştirmiş, sorumluluk alma duygularını geliştirmiş ve kültürel ögelerimizi yaparak yaşayarak öğrenmişlerdir. Yapılan çalışmada elde edilen sonuçlar, öğrencilerin projenin amaçlarını benimsedikleri ve projeden yararlandıklarını gösterdi.