Bu projemizde 5. Sınıf öğrencilerinin namaz kılmadan önce abdest alınmasının gerekli olduğunu öğrenmelerini sağlamak ve "Namazın Hazırlık Şartlarından " olan Hadesten Taharet konusunu uygulamalı olarak göstermek amaçlanmıştır
Bu proje, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin 'Namazın Kılınışını gözlemleyebilme' kazanımını kazandırma amacı doğrultusunda, 5. sınıf öğrencilerinin namaz kılmanın ilk şartı olan abdestin önemini kavramalarını, namaz öncesinde abdest almanın gerekliliğini öğrenmelerini ve Hadesten Taharet konusunu uygulamalı olarak deneyimlemelerini sağlamayı hedeflemektedir. Proje kapsamında, öğrencilerin abdestin nasıl alınacağını adım adım öğrenmeleri sağlanmış ve bu uygulamalı süreçte abdest alırken izlenmesi gereken doğru sıralama ve kurallar detaylı bir şekilde aktarılmıştır. Ayrıca, öğrenciler namazın hazırlık aşamalarını bir bütün olarak anlamış, dinî pratikleri hem teorik hem de uygulamalı olarak öğrenerek bu bilgileri günlük yaşamlarında nasıl kullanabileceklerini keşfetmişlerdir. Bu sayede, öğrenciler hem ibadetlerine hazırlık yapma bilinci kazanmış hem de dinî eğitimlerinin önemli bir parçasını pekiştirme fırsatı bulmuşlardır.
Uygulama sonucunda, 5. sınıf öğrencilerinde abdest alma süreciyle ilgili farkındalık ve bilgi düzeyinde belirgin bir artış gözlemlenmiştir. Öğrenciler, abdestin İslam'daki önemini ve namazın hazırlık aşamalarındaki yerini daha iyi anlamışlardır. Uygulamalı gösterimler sayesinde öğrenciler, abdest almanın adımlarını doğru sıralamayla uygulayabilme becerisi kazanmış, suyun israf edilmemesi gerektiği gibi çevresel duyarlılıkları da geliştirmişlerdir. Ayrıca, dinî kavramlar olan 'Hadesten Taharet' ve 'Namazın Şartları' gibi temel bilgileri daha somut bir şekilde özümsemişlerdir. Bu süreç, öğrencilerin ibadet bilincini artırmış ve namaz gibi ibadetlerin ön hazırlıklarına yönelik olumlu bir tutum geliştirmelerine katkı sağlamıştır. Uygulama sonrası yapılan değerlendirmelerde, öğrencilerin konuyla ilgili soruları daha doğru cevaplayabildiği, süreci açıklayabildiği ve kendi günlük yaşamlarında bu bilgileri uygulama konusunda isteklilik gösterdiği tespit edilmiştir."